logo-wabalogo-svtlogo-wta
Czech English German Polish


WOGA® – VODNÍ JOGA

Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)
WOGA® – VODNÍ JOGA

WOGA® – VODNÍ JOGA

WOGA, tedy vodní joga se k nám dostává z USA od zakladatele Watsu, terapeuta Harolda Dulla. Existuje mnoho důvodů, které tohoto terapeuta vedly k aktivitám ve vodě (absence gravitace, tělesná struktura našeho těla, které se z velké části skládá z vody a také stav, připomínající prenatální období). Jedním z prvních jogínů byl Matsyendra, známý jako „rybí muž“, který se nechával ve cvičení inspirovat rybami. Kromě mýtů a legend je však cvičení jogy možná jednou z nejpřirozenějších věcí, které existují.
Postoje a principy Hatha jogy se dokonale hodí do vodního prostředí. Klasická Hatha joga v sobě zahrnuje tzv. Asany (statické polohy), Pranájámu (kontrola a regulace dechu) a relaxaci. Voda veškeré pohyby zjemňuje, snáze uvolňuje klouby, prodlužuje a protahuje svalová vlákna a v neposlední řadě nás dostává do psychicko-fyzické rovnováhy, což zlepšuje schopnost koncentrace, redukuje stres, nespavost a úzkosti.
Neexistují žádné specifické požadavky pro to, abyste mohli cvičit ve vodě. Dokonce ani není nutné umět plavat. Prvky jsou prováděny v pozicích ve stoje i v sedě, na hladině, nad hladinou i pod hladinou. Ve skutečnosti lze skrze Wogu dosáhnout i překonání strachu z vody. Teplota bazénu by měla mít kolem 30⁰-32⁰ C, aby byly tělesné tkáně udržovány v teple.
OBECNÉ VÝHODY PROVÁDĚNÍ TĚLESNÝCH AKTIVIT A MASÁŽÍ VE VODĚ
       1)  Téměř žádné zatěžování kloubů
       2)  Možnost dostat tělo do pozic, které by na suchu nebyly možné
       3)  Vyšší hustota vody než vzduchu pomáhá udržet tělo ve správných pozicích
       4)  Voda nás navrací k pozitivním myšlenkám a pocitům
       5)  Velké procento lidského těla se skládá z vody
       6)  Snížení hladiny vnějších zvuků dopomáhají ke zklidnění mysli, následné koncentraci
            a vědomějšímu ovládání svalů
   
     KOMU JE WOGA URČENA? V podstatě každému, ale vhodná je zejména pro:
        A)  Těhotné ženy (únava páteře, transport kyslíku k plodu, krevní oběh)
        B)  Starší lidé (snížení nepohodlí při aktivitách prováděných na zemi – např. vlivem revmatu či
             artritidy)
        C)  Lidé po operacích (vhodná rehabilitace po zlomeninách kostí nebo delší doba nečinnosti)
        D)  Lidé trpící obezitou (zmírnění tlaku na klouby a kostru)
KURZY: WOGA1, WOGA2, WOGA INSTRUKTOR (viz. struktura kurzů)
Číst 797 krát

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.